28 Şubat 2013 Perşembe


"GET" FİİLİNİN KULLANIM YERLERİ 

İngilizcede pek çok farklı kombinasyonda İngilizce öğrenenlerin karşısına çıkan Get fiilinin kullanımı hakkında bilgi edinebileceğiniz muhteşem bir kaynak hazırladık. Öğrencilerimizin en çok sordukları konu olan "get" fiilinin kullanım yerleri dersimizin çok işinize yarayacağını düşünüyoruz. Dersin en sonunda "get" ile en çok kullanılan Pharsal Verbs konusu da eklendi. 



1- Get = Acquire ( Edinmek )–Come into the possession of something. ( Bir şeye sahip olmak edinmek anlamında get kullanımı )

 "She got a lot of experience about child bringing" ( Çocuk yetiştirme ile ilgili çok tecrübesi var. )

 "They got a new car. ( Yeni bir arabaları var.)




"Don’t forget to get your results from Dr. Öz tomorrow. " (Yarın Dr Öz’den sonuçlarını almayı unutma.)



2- Get = Become -To change into a state. (Olmak, bir durumun değişmesi )



"My mom got annoyed when she learned that I had failed" ( Başarısız olduğumu öğrendiğinde annem sinirlendi. )





 "The situation must be getting more serious" ( Durum daha ciddileşiyor olmalı. )


3- Get = Receive - Receive something. (Bir şey almak )



"I got a new dress for the wedding party." ( Düğün için yeni bir elbise aldım. )




 "His new book got a good review" ( Yeni kitabı iyi bir önizlenim aldı.)

 "I got the notes from my girlfriend." ( Notları kız arkadaşımdan aldım.)

“We get the Times on Sunday.” (Pazarları The Times alırız.)


4- Get = Arrive - Reach a destination. ( Varmak )


"We got to the hotel at 11 o'clock" (Otele 11’de vardık.)





"She should have got to the meeting on time" (Toplantıya vaktinde varmalıydı.)


5- Get = Bring, Fetch - Go and bring or take back. ( Getirmek, Alıp getirmek )


"Get me the newspaper over there!" ( Oradaki gazeteyi bana getir.)






“Please get me a cup of coffee.” (Lütfen bana bir fincan kahve getirin.)

“Get my book with you.” (Kitabımı yanında getir. )

6- Get = Understand

I don’t get it. (Anlamıyorum.)

Did you get the solution? (Çözümü anladın mı?)


7-Get = Put somebody through ( Telefonda birini bağlamak )

Could you get me Mr Yang right away, please? ( Lütfen beni hemen Yang Beye bağlar mısınız?)

Please get me the HR Departmant. ( Lütfen beni İK Departmanına bağlayın. )




8-  Get = Reach by phone (Telefonla ulaşmak )

Can you give me  a number where I can get a responsible person if there is a problem? ( Bir sorun olursa telefonla ulaşabileceğim sorumlu bir kişinin numarasını verebilir misiniz?)

I can’t get Piere. ( Piere’e ulaşamıyorum. )


9- Get = Prepare meal, prepare sth. ( Yemek, bir şeyler  hazırlamak)

We will start getting lunch.  ( Öğle yemeğini hazırlamaya başlayacağız.) 

I will get you breakfast. ( Sana kahvaltı hazırlayayım. )





10.  Get = Receive broadcast (Radyo ya da televizyon kanalını çekmek )

We can’t get Business Channel.  ( Business Channel çekmiyor. )

We can’t get any signal for the radio. ( Radyo sinyali çekmiyor. )

11. Get= Experience, undergo of mental or physical states or experiences. ( Deneyinlemek )

  "She gets vertigo when she rides horse." ( Ata bindiğinde başı dönüyor. )

“She gets nauseous when she drinks too much.” ( Çok içtiğinde midesi bulanır. )

12. Get = Make, score, achieve a point or goal. ( Not almak, puan almak, maçta skor yapmak )

"He got a 80 from history" ( Tarihten 80 aldı. )


"The Brazilian team got 4 goals" ( Brezilya 4 gol attı. )






 "She got 29 points from English test. ( İngilizce testinden 29 puan aldı. )

13. Get = Contract, take, be stricken by an illness, fall victim to an illness. ( Hastalığa yakalanmak. )

 "He got AIDS" ( Aids oldu. )

 "She got pneumonia" ( Zatüre oldu. )

“She got a cold from his class mate.” (Sınıf arkadaşından soğuk algınlığı bulaştı / aldı )

14. Get = Induce, stimulate, cause, make someone do, cause to do; cause to act in a certain way ( Ikna etmek, kandırmak, teşvik etmek )



"My children finally got me to buy an ipad" ( Çocuklarım en sonunda beni ipad almaya ikna ettiler. )





"My teacher got me to pay attention to the lesson." ( Öğretmen derse dikkat etmem için beni teşvik etti. )

15. Get = pay back, take vengeance on or get even.  Geri ödeme, intikam alma.

We'll get them!" ( Onlara ödedelim. / Onları haklayalım. )

"This time I got him" ( Bu sefer ona ödettim. / Onu hakladım. )

16. Get = To catch or take ( Yakalamak, binmek )

“I got the 4.00 train to New York.” ( New York’a giden 4.00 trenini yakaladım / 4.00 trenine bindim. )

“If you get the bus at 2 o’clock we will be able to meet at my office at 4.00. “( Eğer 2 otobüsüne binersen saat 4’te ofisimde buluşabileceğiz. )



17.  Get = To communicate with (Ulaşmak, iletişime geçmek )

“I got him by phone.” (Ona telefonla ulaştım. )

“He got me by mail.” ( Bana mail ile ulaştı. )

18. Get = To have a strong effect on. (Üzerinde güçlü bir etki bırakmak. )

“That film really got me.” (Film benim üzerimde güçlü bir etki bıraktı. / Film beni sardı. )

"The book I am reading at the moment got me. I can’t help myself reading it all the time.” ( Şu anda okuduğum kitap beni sardı, onu sürekli  okumadan duramıyorum. )







19. Get = To capture or seize. ( Yakalamak.)


“The police got him.” (Polis onu yakaladı. )







“ I got a screen capture.” ( Bir ekran görüntüsü yakaladım. )

20. Get = To earn ( Kazanmak )

“I get $7 an hour.”(Saatte 7 dolar kazandım.)

“I helped him and I got 100 dollars.”( Ona yardım ettim ve 100 dolar kazandım. )

21. Get in passive sentences

“I got hurt because I fell from the bike.” ( İncindim çünkü bisikletten düştüm. )

22. Get : When get is followed by an adjective, it usually means 'become'. ( Get eğer bir sıfatın önünde kullanıldıysa anlamı “olmak” filline yakındır. Sıfatla kullanımında passive cümle mantığı hakimdir. Heyecanlanmak : başka bir nedenden ötürü; Sinirlenmek: bir nedenden ötürü vb. )

“Get ready to leave in five seconds.” ( 5 dk içinde ayrılmak için hazır ol. )

“When I get nervous, I eat too much.” ( Sinirlendiğimde/ gerildiğimde çok yerim. )

“I get excited when I see him.” ( Onu gördüğümde heyecanlanırım. )

“Please get the children ready.” ( Lütfen çocukları hazırla. )

“I am getting angry.” ( Kızıyorum. )

“It's getting hotter.” ( Hava ısınıyor. )

“It gets dark very early in the winter.” ( Kışın hava erken kararır. )

“Don't touch the stove until is gets cool.” ( Soğuyana kadar fırına dokunma. )


23. Get can be used with a past participle. This structure is often used to talk about things thay we 'do to ourselves'. Common expressions are 'get married', 'get divorced','get engaged','get lost','get dressed' etc. (Evlenmek, boşanmak vb. yapılar sıklıkla 'get' ile kullanılır.


“They are getting married in May.” ( Mayısta evleniyorlar. )






“I never got interviewed.”  ( Hiç mülakata girmedim. )

“Get dressed in five minutes.” ( 5 dk içinde giyin. )

“I got lost.” ( Kayboldum. )

24.  GET STH DONE : Bir işi yaptırtmak, ettirgen ( Bu  yapı HAVE STH DONE yapısı gibidir. )

“We are getting the house painted.” ( Evi boyatıyoruz. )

“I must get my hair cut.” ( Saçımı kestirtmem lazım. )

25. GET USED TO: Alışmak anlamı

Şu anda bir şeye alışmakta olduğumuzu anlatırken,  "am, is, are getting used to" kullanırız.

 “I'm getting used to living in New York.” (New York’ta yaşamaya alışıyorum.)

“Did you get used to driving in İstanbul?” ( İstanbul’da araba sürmeye alıştın mı?)

“I'm not getting used to doing housework on my own.” (Kendi kendime ev işi yapmaya alışamıyorum.)

“You can get used to cooking soon.” ( Yakında yemek pişirmeye alışabilirsin. )

26. Get = Answer the phone & door. ( Telefona ya da kapıya bakmak )

Will you get the phone? (Telefona bakar mısın? )

I will get the door. ( Kapıyı açıyorum.)

27.Get = Start ( Başlamak. )

I got studying yesterday. ( Dün çalışmaya başladım. )

She will get working in here for the summer term. ( Yaz dönemi için burada çalışmaya başlayacak.)

28. Get = Punishment ( Ceza almak.)

“I got a parking ticket.”( Park cezası aldım.)

“He got seven years for kidnapping.” ( Adam kaçırmadan 7 yıl aldı. )

29. Get = Employ (işe girmek)


After the university I got a job immediately. ( Üniversiteden sonra hemen işe girdim.)

I will get a new job. ( Yeni bir işe gireceğim.)







30. GOTTA = HAVE TO

I gotta finish my homework by Friday. ( Cumaya kadar ödevimi bitirmeliyim.)

I gotta go. ( Gitmek zorundayım.)

PHRASAL VERBS

Bu konu dünyanın neresinde olursa olsun öğrencilere hep çok zor gelmiştir, Phrasal Verbs’ü ( Öbek Eylemler ) öğrenmenin en kolay yolu yeni öğrendiklerinizi bol bol cümleler içinde kullanmaktır. Sadece ezber yaparak bu yapıları öğrenemezsiniz. Lütfen aşağıda anlamlarını verdiğimiz yapılarla pek çok farklı cümle yapın.

Get in :  Arabaya binmek.   

After I got in he immediately drove off.



Get on : Uçağa, trene, otobüse vb. binmek. 

 We got on the bus at 10.00




Get off : Uçaktan, arabadan, trenden, otobüsten vb.  inmek.

 We got off the plane at 5pm.




Get a plus : Artı kazanmak.      

I got a plus at work by making a perfect presentation. ( Harika bir sunum yaparak işte bir artı kazandım.)




Get ahead of : Geçmek (rakibi) 

He got ahead of all the runners.
( Tüm koşucuları geride bıraktı.)



Get along with sb. : Biriyle iyi geçinmek.  

I get along with my sister. 

(Kardeşimle iyi anlaşırım.)



Get back on the rails :  Yoluna koymak. Everything was getting worse and when the new manager started the work he got the business back on the rail. ( Her şey kötüye gidiyordu ama yeni müdür işe başladığında her şeyi yoluna koydu. )

Get bad vibes from: Negatif enerji almak. 

When we met for the first time I got bad vibes from him. ( Onunla ilk buluştuğumda ondan kötü bir enerji aldım. )



 Get behind in sth. : Bir işin gerisinde kalmak.  

 We have already got behind with the project. 
( Projede geride kaldık.)



Get by  : İki yakasını bir araya getirmek, idare etmek, geçinmek; sollamak.

 We are trying hard to get by. ( Geçinmek için çok uğraşıyoruz. )



Get caught: Yakalanmak, enselenmek. 

The thief got caught. 
( Hırsız yakalandı.)



Get down : Hayal kırıklığına uğratmak.  I won’t get you down. ( Seni hayal kırıklığına uğratmayacağım.)

Get into a difficult situation : Zor duruma düşmek, müşkül olmak.

 When my boss understood my lie I got into a difficult situation.

(Patronum yalanımı anladığında zor bir durumda kaldım.)

Get into a dilemma : Çıkmaza girmek, ikileme düşmek. 

I love him but on the other hand I am not very sure about our marriage, I got into a dilemma. (Onu seviyorum ama evliliğimiz hakkında çok emin değilim, ikilemde kaldım. )



Get off work : İşten çıkmak (mesainin bitmesi). We get off work at 7. ( İşten 7’de çıkarız. )

Get over : Bir hastalığın geçmesi, bir sıktıdan kurtulmak, atlatmak, üstesinden gelmek. He caught flu but he got over it. ( Gribe yakalandı ama onu atlattı.)

Get positive energy : Pozitif enerji almak.

 I got positive energy from her. 
( Ondan pozitif enerji aldım. )







Get rid of : Başindan atmak, kurtulmak (birisinden) I wanna get rid of this trouble. ( Bu belayı başımdan atmak istiyorum. )

Let´s get moving! : Haydi gidelim! There is a perfect film. Let’s get moving! ( Harika bir film var. Haydi gidelim. )

Get a master's degree : Yüksek lisans eğitimi almak. 

After university I got my master degree at Bristol University. 

(Universiteden sonra Bristol Üniversitesinde yüksek lisans yaptım. )



Get position : Pozisyon almak. The basketball players got their position. ( Basketbol oyuncuları pozisyonlarını aldılar. )

Get away : Kaçmak, kurtulmak, yanına kar kalmak. Nobody found the criminals. They got away. ( Kimse suçluları bulamadı. Onar kurtuldular. )

15 yorum:

  1. Hocam harika bir yazı emeğinize sağlık, şu ana kadar gördüğüm en detaylı ve anlaşılır get anlatımı.....Ancak hocam ne kadar kolay anlatsanızda bu get keşke ingilizce de olmasaydı :) hepsine nasıl hakim olacağım, çok çok ender kullanılan get'leri es geçmeyi düşünüyorum, sanırım bu sıra ayrıca kullanım sıklığına göre ?.......ancak ingilizceye hakim olanlara sanırım get vb kelimelerin aslında dilde olmasının kolaylık sağladığını düşünüyorlar, umarım bende hakim olunca böyle olur...



    ''Take'' var birde hocam oda zulüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Teşekkür ederiz yorumunuz için. Öncelikle en çok kullanılanları öğrenmeniz ve kullanmaya başlamanız daha mantıklı. Daha sonra diğerlerini de dilinize katarsınız. Dile hakim oldukça hayatı kolaylaştırdıklarını göreceksiniz. İlk fırsat bulduğumuzda bir de take ile ilgili bir yazı hazırlarız sizler için. Blogumuzun diğer yazılarını da okumanızı tavsiye ederiz. Size faydalı olabildiğimize çok sevindik :)

      Sil
  2. kısaca tüm unuttuğumuz fiiller yerine get kullanabiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız neredeyse öyle :) Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. hocam on numara beş yıldız anlatım olmuş çok işime yaradı. ist dışında ikamet ettiğim için kurumunuzdan ders alma şansım yok ama ne şanski sizi buldum :) adım aslı belki hatırlarsınız. tabi burasının admini kim bilmiyorum. mail atıp get lerle ilgili size danıştım hemen cevap verdiniz buraya yönlendirdiniz. bende buradan yazıp size herkesin önünde teşekkür etmeyi borç bildim. bu arada sitenizin de feci takipçisi oldum a1 a2 anlatımlarınızı herkese öneririm çünkü anlatımlarınız çok anlaşılır ve güzel lütfen b1 e de içerik ekleyin ben b1 olacağım yakında - video bölümünüzü de çok sevdim ekstra serisini mailde söylediğiniz gibi izlmeye başladım. haklısınız insan anlayınca ve anladıkça daha çok seviyor. hep böyle harika olun ve son olarak elbette thanks :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve çok güzel sözleriniz için teşekkür ederiz. Faydalı olabildiğimize çok mutlu olduk. Hem konu anlatımlarımıza hem de blog sayfalarımıza özgün içerikler eklemeye devam edeceğiz. Mail listesine kaydolun ( www.marmaradilmerkezi.com'dan ) o zaman haftalık düzenli olarak yeniliklerden haberdar edilirsiniz.

      Sil
  4. Bence çok güzel bi anlatım olmuş.En kafamı karıştıran yapıdır get. Sizin anlatımınızı çok beğendim ondan yorum yapmak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulduğunuza sevindik, yorumunuz için teşekkür ederiz.

      Sil
  5. yazının başında çıldıran bir kadının resmi varya durumumuz aynen öyle konu get olunca :)))))))) yazı süper ama sağolunuz :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindik, yorumunuz için teşekkür ederiz.

      Sil
  7. anlatımınız o kadar eşsiz ki.. ellerinize sağlık, çok beğendim

    YanıtlaSil
  8. çok faydalı bir site çok güzel anlatmışsınız :D teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. hocam çok zor bu get ler emeğinize sağlık bunca şeyi nasıl öğreneceğim kara kara düşünüyorum. get çok kafamı karıştırıyor ama anlatımınız çok güzel olmuş. sağolun. daha çok içerik ekleyin lütfen. ömer kemallettin

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Ara

Telif

Blogda yayınlanan tüm yazıların içeriği özgün olup telif haklarının tamamı Marmara Dil Merkezi'ne aittir.

Marmara Dil Merkezi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

İletişim

Fotoğrafım
İSTANBUL, Türkiye
Adres : Oğuzhan Cad. No :27/5 Fındıkzade, İstanbul Telefon : 0212 635 45 52 www.marmaradilmerkezi.com info@marmaradilmerkezi.com

Eğitim Sistemimiz

Eğitim sistemimizle çok iddialıyız. Size sunulabilecek en iyi eğitim planını en kısa sürede hazırlıyor ve sizi sonuca ulaştırıyoruz. Şimdiye dek öğrenmeninizin önüne geçen herşeyden kurtulacaksınız. Bizimle tanışmadan farkımızı anlayamazsınız. Kesin öğrenci memnuniyetini sağlayarak her zaman sizin yanınızda duruyor, hayat boyu yabancı dil koçluğunuzu üstleniyorsuz.
Bu sistem "tektir", sadece sizin üstünüze göre dikilen özel bir tasarım kıyafet gibi düşünebilirsiniz. Eşi yoktur. Gereksiz bilgilerle sizin zamanınız ve paranız boşa harcanmaz.
Yabancı dil ancak konuşulan şekli ile öğrenilirse değerlidir. Örneğin "Dün alışverişe gittin mi?" sorusunun cevabını kaçımız "Evet dün alışverişe gittim" şeklinde verir? Günlük hayattaki pratik cevap, "Evet gittim" ya da "Hayır, gitmedim" şeklindedir. Önemli olan dili pratikte kullanıldığı gibi benimsemek ve öğrenmektir. Siz yabancı dili yabancı arkadaşlarınız ile konuşmak için öğreniyorsunuz o halde gerçek konuşulan şekli ile öğrenmelisiniz.

Biz Çok Farklıyız

Şimdiye dek çalıştığınız renksiz, alıştırmalarla dolu sıkıcı dilbilgisi kitaplarınıza da artık ihtiyacınız yok!
Çalışma kitaplarındaki boşlukları doldurarak dilbilgisi öğrenemezsiniz. Tamamen “siz” merkezli olan derslerimizde dilbilgisini yazarak değil, konuşarak öğreneceksiniz.
Yetişkinlere özel hazırlanmış tüm derslerimiz ilgi çekici resimlerle zenginleştirilmiş sunumlar şeklinde hazırlanmış olup, öğrencilerimizin derse olan dikkatlerini en üst düzeyde tutmalarını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu görsellik sizleri hem derse bağlayacak hem de sıkılmadan yapacağınız tekrarlar ile yabancı dil öğrenme sürecinizi eğlenceli bir hale sokacaktır.
Dilbilgisini öğrenme nedeniniz nedir? Temelde konuşabilmek için dilbilgisine ihiyacımız vardır. "Ben geldim.", "Yarın tatile gideceğim.", "İstanbul, İzmir'den daha kalabalıktır." ve bunlar gibi cümleleri kurmak için dilbilgisine ihtiyacımız var. Kısacası kendimizi doğru bir şekilde ifade edebilmek için dilbilgisi öğreniriz.Kitaplardaki boşlukları doldurarak İNGİLİZCE ÖĞRENEMEZSİNİZ. KONUŞMAK ZORUNDASINIZ! DİLBİLGİSİNİ DE KONUŞARAK ÖĞRENMEK ZORUNDASINIZ.
Çok hızlı sonuç alacaksınız. Bunun için beklemenize gerek yok! İlk dersten itibaren farkı kendiniz hissedeceksiniz. Yabancı bir dilde kendinizi ifade edemedikçe öğrendiklerinizin bir anlamı yoktur, bu nedenle derslerimiz öğrencilerimizin daha ilk günden konuşmalarını sağlamak amacıyla titizlikle KİŞİYE/ GRUBA ÖZEL hazırlanmaktadır.

Eğitim Demosu

Bir saatlik ücretsiz eğitim demomuz için bize ulaşın.
Eğitim demosu alanında uzman Formasyon sahibi öğretmenlerimizce yapılmakta olup size istemimiz ayrıntılı olarak anlatılmakta ve size özel çözüm yöntemleri ve çalışma planı oluşturulmaktadır.
Eğitim demosu için randevu alınması zorunludur. Randevu almak için bize 0212 635 45 52 numaralı telefonumuzdan ya da info@marmaradilmerkezi.com mail adresimizden ulaşabilirsiniz. Firma eğitimlerinde eğitim demosu ilgili firmada yapılmaktadır, bireysel eğitim başvuruları yapanlar eğitim demosu için merkezimize gelmektedirler.

Arşiv