12 Şubat 2015 Perşembe

ÜCRETSİZ İNGİLİZCE SEVİYELİ HİKAYELER OKUMA


Öğrencilerin bize en çok yönelttikleri sorulardan birine cevap olması için hazırladığımız bu yazımızı sadece kendi öğrencilerimizle değil, fayda sağlamak için tüm İngilizce öğrenen kişilerle blogumuz üzerinden paylaşmak istedik. Bu yazımızın en sonunda çok güzel ücretsiz İngilizce sesli, resimli ve yazılı olarak hazırlanmış hikaye videolarını bulabilirsiniz. ( Radyo tiyatrosu gibi ) Umuyoruz ki sizin için de çok faydalı olacaktır.





İngilizce Hikaye Kitapları Dil Öğrenimi Açısından Faydalı mı?

İngilizce kitap okumak dil gelişimi açısından son derece faydalıdır. Özellikle sesli İngilizce kitaplar sayesinde kelimelerin doğru telaffuzlarını da öğrenebilirsiniz.

İngilizce Hikaye Kitapları Seçerken Önem Verilmesi Gerekenler Nelerdir?

Temel olarak üç maddede özetleyebiliriz:

1. İngilizce hikaye kitabının seviyesi size uygun olmalı: En önemli nokta gerçekten seviyenize göre yazılmış bir kitabı seçmenizdir. Yanlış kitap seçimi sizi İngilizce'den bile soğutabilir.

Kitap fazla basit olursa size bir şey kazandırmaz ama fazla zor olursa sürekli sözlüğe bakmaktan kitabı okuyamazsınız ki bu durum sizi kitaptan en fazla 3 sayfa okuduktan sonra isyan ettirecektir. Doğru seviyede bir kitap sizi aşırı zorlamaz, ama aşırı ölçüde kolay da gelmez.

2. Kitabın konusu sizin ilginizi çekebilmeli: Eğer ilginizi çekmeyen bir konuysa o zaman o kitabı okumak istemeyeceksiniz, kısa sürede sıkılacaksınız demektir. 

Eğer siz bir yetişkinseniz o zaman yetişkinlere göre hazırlanmış kitaplardan okumalısınız. Çok sevilen ve çok meşhur filmlerin kitapları size hitap edebilir. Sherlock Holmes serileri gibi dedektif hikayelerini, Tom Sawyer gibi klasikleri ya da film uyarlaması olan Titanic gibi romantik ve tarihi öğelerin kullanıldığı hikaye kitaplarını sevebilirsiniz.

3. Ses Cd'sinin olması: Eğer kitabınızın mp3'ü varsa o zaman ilk başta da belirttiğimiz gibi telaffuzunuz açısından da oldukça faydalı bir çalışma yapmış olursunuz.

İngilizce Hikaye Kitaplarının Üzerindeki Rakamlar Ne Anlama Gelir?


İngilizce hikaye kitaplarının arkasında, ön sayfasında ya da bazen iç sayfalarında hangi seviyeye göre yazıldığını belirten bir rakam bulunur. Bu rakamın ne anlama geldiğine bakalım.

İngilizce hikaye kitaplarına seviyeler belli sayıda kelime ile yazılmaktadır.  Hikaye içinde sıklıkla tekrar eden kelimeler sayesinde kelime bilginizin arttırılması hedeflenir.
Seviyelere göre kullanılan kelime sayısı farklı yayın evlerine göre değişiklik olabilmektedir. Türkiye'de de en çok satan iki yayınevini inceleyelim:

Oxford Yayınevi

0. Level: Kitabı anlamak için sadece geniş zaman ( Simple Present Tense ) yeterlidir. 0. seviye kitaplarında bol bol resim kullanılır. 

1. Level: 400 Kelimeden oluşur. Kitabı anlamak için geniş zaman ( Simple Present Tense ) ve geçmiş zaman ( Simple Past Tense ) ve bazı hikayelerde gelecek zaman ( Simple Future Tenses: will / be going to ) bilmeniz gerekmektedir. Hikayeler genel olarak geçmiş / geniş zaman yapıları ile hazırlanmıştır.

2. Level: 700 Kelime

3. Level: 1000 Kelime

4. Level: 1400 Kelime

5. Level: 1800 Kelime

6. Level: 2500 Kelime

Penguin Yayınevi

1. Level: 300 Kelime ( Beginner )

2. Level: 600 Kelime  ( Elementary )

3. Level: 1200 ( Pre-Intermediate )

4. Level: 1700 ( Intermediate )

İngilizce Hikaye Kitaplarını Nereden Alabilirim?

Hemen hemen tüm kitapçılarda bulabilirsiniz, online olarak da alabilirsiniz. Hatta Android / Apple Store'larda bile indirebilirsiniz.Ayrıca ikinci el kitap satan yerlerde dükkan sahipleri bu kitapları sepetlerin içine koyup 1TL / 5 TL arasında değişen ücretlere satmaktadır. Genelde birinci el fiyatları da oldukça uygundur. Yine de satın almak istemezseniz aşağıda yayınladığımız İngilizce seviyeli ve sesli kitapları ücretsiz olarak okuyabilir / dinleyebilirsiniz.

ÜCRETSİZ İNGİLİZCE SESLİ HİKAYELER OKUMA


Sitemizde sizin için çok güzel bir derleme kaynak hazırladık. Hikayeler ana dili İngilizce olan kişiler tarafından seslendirilmiştir. Çok hoşunuza gideceğini umuyoruz.

Ücretsiz İngilizce hikayeler okumak ve dinlemek için lütfen TIKLAYINIZ.






7 yorum:

  1. bu yazınızı da çok beğendim sitenize eklediğiniz video kitaplara daha önce denk gelmemiştim. çok iyi hazırlanmışlar. 0. seviye olanlara bugün başlayacağım. kitapları dinlerken kelimeleri not almalı mıyım? nasıl yapayım sizce? öğrencilere sunduğunuz katkılardan dolayı teşekkürler. sürekli takibinizdeyim :)

    YanıtlaSil
  2. bu arada az önceki yoruma ek olarak sitenize de yorum bölümü koymanızı tavsiye ederim :) ama koymasanız da sorun değil blogdanda size ulaşıyoruz ya :) neyse benimki bir tavsiye sadece. biliyorum ki en kısa sürede cevap yazacaksınız. şimdiden sağolun ilginiz desteğiniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet kelimeleri not almanız faydalı olur. Ama ilk önce hikayeyi genelden anlayarak dinlemenizi tavsiye ederiz. Zaten hikayeler bölüm bölüm. Birinci bölüm bitince geri dönüp sözlüğe bakabilirsiniz. Tavsiyeniz için teşekkür ederiz. İyi dinlemeler, okumalar...

      Sil
  3. Selamlar, öncelikle size maille danışıp nasıl okuma yapmam konusunda sizden tavsiye almıştım, tavsiyeleriniz çok işime yaradı. Ben bir haftadır sitenizden kitapları okuyorum. Çorbada benim de tuzum olsun istedim bu nedenle bu yorumu yazıyorum :) Çok eğlenceli bir kaynak ve benim için son derece faydalı oldu. Ben aynen sizin mailde söylediğiniz gibi aynı hikayeyi 2 defa dinliyorum. Önce dinliyorum ve okuyorum ardından - genellikle bir iki gün sonra - sadece dinliyorum okumadan bu sefer gerçekten kelimeleri duyabiliyorum. İşe yarıyor. Okuma ve dinleme arayanlara çok güzel bir alternatif sundunuz. Benim çalıştığım gibi çalışmalarını tavsiye ederim. Samimi ve detaylı yanıtınız için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşenur Hanım Merhaba,

      Deneyimlerinizi takipçilerimizle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Ayrıca size faydalı olabilmek bizi çok mutlu etti. Biz de size tavsiyelerimize uyduğunuz ve bizi takip ettiğiniz çok teşekkür ederiz.

      Sil
  4. tek kelime ile mükemmel bir paylaşım olmuş. çok aşırı begendim bu nedenle yorum yazmak istedim. herkese şiddetle tavsiye ederim. sesli görüntülü ve yazılı. sıfırıncı seviyeden başlayıp hepsini okuyacağım çok teşekkürler. deniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederiz.Faydalı bulduğunuza çok sevindik.

      Sil

Popüler Yayınlar

Ara

Telif

Blogda yayınlanan tüm yazıların içeriği özgün olup telif haklarının tamamı Marmara Dil Merkezi'ne aittir.

Marmara Dil Merkezi. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

İletişim

Fotoğrafım
İSTANBUL, Türkiye
Adres : Oğuzhan Cad. No :27/5 Fındıkzade, İstanbul Telefon : 0212 635 45 52 www.marmaradilmerkezi.com info@marmaradilmerkezi.com

Eğitim Sistemimiz

Eğitim sistemimizle çok iddialıyız. Size sunulabilecek en iyi eğitim planını en kısa sürede hazırlıyor ve sizi sonuca ulaştırıyoruz. Şimdiye dek öğrenmeninizin önüne geçen herşeyden kurtulacaksınız. Bizimle tanışmadan farkımızı anlayamazsınız. Kesin öğrenci memnuniyetini sağlayarak her zaman sizin yanınızda duruyor, hayat boyu yabancı dil koçluğunuzu üstleniyorsuz.
Bu sistem "tektir", sadece sizin üstünüze göre dikilen özel bir tasarım kıyafet gibi düşünebilirsiniz. Eşi yoktur. Gereksiz bilgilerle sizin zamanınız ve paranız boşa harcanmaz.
Yabancı dil ancak konuşulan şekli ile öğrenilirse değerlidir. Örneğin "Dün alışverişe gittin mi?" sorusunun cevabını kaçımız "Evet dün alışverişe gittim" şeklinde verir? Günlük hayattaki pratik cevap, "Evet gittim" ya da "Hayır, gitmedim" şeklindedir. Önemli olan dili pratikte kullanıldığı gibi benimsemek ve öğrenmektir. Siz yabancı dili yabancı arkadaşlarınız ile konuşmak için öğreniyorsunuz o halde gerçek konuşulan şekli ile öğrenmelisiniz.

Biz Çok Farklıyız

Şimdiye dek çalıştığınız renksiz, alıştırmalarla dolu sıkıcı dilbilgisi kitaplarınıza da artık ihtiyacınız yok!
Çalışma kitaplarındaki boşlukları doldurarak dilbilgisi öğrenemezsiniz. Tamamen “siz” merkezli olan derslerimizde dilbilgisini yazarak değil, konuşarak öğreneceksiniz.
Yetişkinlere özel hazırlanmış tüm derslerimiz ilgi çekici resimlerle zenginleştirilmiş sunumlar şeklinde hazırlanmış olup, öğrencilerimizin derse olan dikkatlerini en üst düzeyde tutmalarını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu görsellik sizleri hem derse bağlayacak hem de sıkılmadan yapacağınız tekrarlar ile yabancı dil öğrenme sürecinizi eğlenceli bir hale sokacaktır.
Dilbilgisini öğrenme nedeniniz nedir? Temelde konuşabilmek için dilbilgisine ihiyacımız vardır. "Ben geldim.", "Yarın tatile gideceğim.", "İstanbul, İzmir'den daha kalabalıktır." ve bunlar gibi cümleleri kurmak için dilbilgisine ihtiyacımız var. Kısacası kendimizi doğru bir şekilde ifade edebilmek için dilbilgisi öğreniriz.Kitaplardaki boşlukları doldurarak İNGİLİZCE ÖĞRENEMEZSİNİZ. KONUŞMAK ZORUNDASINIZ! DİLBİLGİSİNİ DE KONUŞARAK ÖĞRENMEK ZORUNDASINIZ.
Çok hızlı sonuç alacaksınız. Bunun için beklemenize gerek yok! İlk dersten itibaren farkı kendiniz hissedeceksiniz. Yabancı bir dilde kendinizi ifade edemedikçe öğrendiklerinizin bir anlamı yoktur, bu nedenle derslerimiz öğrencilerimizin daha ilk günden konuşmalarını sağlamak amacıyla titizlikle KİŞİYE/ GRUBA ÖZEL hazırlanmaktadır.

Eğitim Demosu

Bir saatlik ücretsiz eğitim demomuz için bize ulaşın.
Eğitim demosu alanında uzman Formasyon sahibi öğretmenlerimizce yapılmakta olup size istemimiz ayrıntılı olarak anlatılmakta ve size özel çözüm yöntemleri ve çalışma planı oluşturulmaktadır.
Eğitim demosu için randevu alınması zorunludur. Randevu almak için bize 0212 635 45 52 numaralı telefonumuzdan ya da info@marmaradilmerkezi.com mail adresimizden ulaşabilirsiniz. Firma eğitimlerinde eğitim demosu ilgili firmada yapılmaktadır, bireysel eğitim başvuruları yapanlar eğitim demosu için merkezimize gelmektedirler.

Arşiv